een aantal handdoeken van mij stinken, zodra ik ze gewassen heb ruiken ze ok maar na gebruik ruik ik die geur. hoe krijg ik die eruit?

misschien zijn de handdoeken te lang nat geweest??
het is geen zweetlucht

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28K

Antwoorden (8)

Gelezen als antwoord van dwarsfluit van goeie vraag:

als je was stinkt heb je last van zgn "wasluis"": resten wasverzachter en wasmiddel in je machine. Remedie: paar keer leeg laten draaien op 90 graden, met een handje fijne soda in de trommel. Voor de rest; Als je was klaar is, de machinedeur open laten, de wasmiddellade iets open trekken. Stop met wasverzachter; een scheut schoonmaakazijn in het wasverzachterbakje werkt hetzelfde (en het ruikt echt niet zuur), en ontkalkt ook nog tijdens het wassen. Hoef je ook geen calgon. Veel goedkoper dan wasverzachter.Gebruik minder wasmiddel; de helft van wat aangeraden wordt is meestal genoeg. Ben je bang dat vlekken er niet uitgaan? zet het kledingstuk een nachtje in een emmer met Biotex.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sporters hebben ook wel eens een "luchtje" in de kleding. Biotex werkt meestal prima, mits het niet in de machine zelf zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja weet niet hoe je te werk gaat natte handdoeken stamp je je wasmachine in bv en draaien met die handel
Vele badkamers hebben ook van die rekjes waar je na t badderen je handdoek ff kan laten drogen.Je zegt gewassen zijn ze oke dus daar zit t niet in.Sommige handdoeken houden langer en meer vocht vast als een ander de ruikende lucht word daar mede door veroorzaakt.iets sneller weghalen en wassen lijkt me .

Toegevoegd na 4 minuten:
je zegt zelf misschien te lang nat geweest geloof me dat zal t echt zijn
Na t wassen OK dus kan niks anders zijn.
Nat wasgoed gaat stinken .....beschimmelen enzovoort
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je handdoek goed uit laten hangen om te drogen en niet op een propje. Als ik mijn handdoek op een propje in me tas laat zitten stinkt hij, maar las ik hem er gelijk uithaal en over een stoel hang heb ik nergens last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je handdoeken nooit nat in de wasmand doen. Anders gaat het broeien, stinken en krijg je het weer er in. Dat zijn zwarte (schimmel) vlekken. Hang ze na het afdrogen te drogen en was ze zo snel mogelijk. Ik was onze handdoeken 1 of 2 keer per week. In de zomer vaker omdat we dan vaker douchen en het warmer is.

En draai je wasmachine eens per maand op een kookwasprogramma zonder voorwas met een paar goede eetlepels soda.
Dit verwijdert alle resten wasmiddel en afwasmiddel uit de wasmachine. Draai ook eens per maand je wasmachine op een kookwasprogramma zonder voorwas met een goede scheut schoonmaakazijn. Dit verwijdert kalk uit je machine en verlengt de levensduur.

Toegevoegd na 1 dag:
afwasmiddel is wasmiddel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
was je handdoeken eens op een hogere temteratuur, het kan ook zijn dat ze niet droog genoeg zijn als je ze in de kast legt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt in het beste huishouding wel eens voor.

Gewoon opnieuw wassen lijkt te helpen TOT ze vochtig worden en dan stinken ze naar "kelder/riool".

Mijn oplossing is op 90 graden wassen op het lange programma en met wat extra wasmiddel en dan is het er echt uit.

die geur heb je gewoon ooit opgedaan en met gewoon wassen raak je hem niet meer kwijt
amigo
12 jaar geleden
Vloeibaar wasmiddel is goed voor een schone was. Niet voor de wasmachine. Dit koekt meer aan. Het beste is om waspoeder gebruiken en kijk naar de hoeveel was, hardheid van het water en pas daar de dosering op aan. Voorschriften staat op het pak. Gebruik niet teveel waspoeder per dosering, want die resten blijven achter en dat begint te stinken. Dat de was stinkt ruik je pas als de was droog is. Een handvol soda kan de lucht doen verwijderen, maar is ook niet altijd goed voor de wasmachine, omdat het glas aangevreten kan worden en herstel is praktisch onmogelijk. Bij de drogist hebben ze wel een ander alternatief. Ik heb contacten met monteurs en die zien bij veel mensen dat er teveel wasmiddel in wasmachines gebruikt worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je soda gebruikt dan op kookwas ( 90 graden celcius)