Wat zijn goede soepelheidsoefeningen voor je handen als je piano speelt en je wil iets heel snel spelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Antwoorden (5)

Typen, ik wou dat vroeger ook, maar je moet gewoon wat meer oefenen op je piano en dan zal het vanzelf beter en sneller gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is echt niet zo, dat je door andere dingen te doen, dan pianospelen, je "sneller" gaat spelen of soepelere vingers krijgt. Het enige wat erop zit, is veel piano studeren. Toonladders, gebroken akkoorden, en vooral etudes (b.v. Carl Czerny).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg in ieder geval dat je lekkere warme handen hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hanon kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zogenaamde liedje "moeder legt een kip in het water".
Je gaat met je rechterhand CDEFG FEDC en dat steeds achter elkaar. Het best om dit met een metronoom te doen en steeds het tempo opvoeren.

Probeer datzelfde te doen met de linkerhand en de rechterhand tegelijk. Ook weer met de metronoom aan en steeds opvoeren. Een leuke uitdaging om naar een bepaald tempo toe te werken. Dat zal je vingers zeker sneller maken!